Blokowanie reklam – czy da się to obejść?

Blog Blokowanie reklam – czy da się to obejść?

Data

1 grudnia 2022

Kategoria

Bez kategorii, Developer

Tagi

Blokowanie reklam – czy da się to obejść? Nikt z nas nie lubi jak reklama, zwłaszcza ta natarczywa przerywa mu oglądanie filmu na YouTube czy przeglądanie strony internetowej. Reklama w internecie jest obecnie najpopularniejszą formą promocji. Nie ma się więc co dziwić, że tego typu banery, pop-upy czy inne reklamy atakują nas praktycznie wszędzie. 

 

Adblock to popularne rozszerzenie dla przeglądarek internetowych umożliwiające blokowanie wyświetlania reklam. Adblock Plus istnieje w wersjach dla przeglądarek Firefox, Opera, Google Chrome, Safari, Internet Explorer, dla systemu Android oraz dla klienta poczty elektronicznej Mozilla Thunderbird.

 

Technicznie wygląda to tak, że wtyczka uniemożliwia przeglądarce pobranie treści reklam, co wpływa pozytywnie na szybkość ładowania się strony. Targetowanie w reklamach jest stosowane wszędzie a buty, które raz oglądamy potem pokazują nam się na każdej stronie. Gdy mamy zainstalowanego Adblocka to tych reklam po prostu nie widzimy. Ale jak włączyć adblocka? Wystarczy go zainstalować i działa on automatycznie. Często wchodząc jednak na daną stronę pokazuje nam się pojedyncza reklama. Możemy wtedy zadać sobie pytanie, dlaczego adblock nie działa lub czemu adblock nie blokuje reklam na mojej stronie? Odpowiedź jest prosta. Wtyczka mogła uznać daną treść za „nieszkodliwą” i przepuścić ją przez swój filtr.

 

W internecie, jak wiadomo, nie ma nic za darmo. Dyskusja na temat reklam w internecie nie ustaje. Nie ma wpisu poruszającego ten temat, w którym nie starłyby się ze sobą opozycyjne strony, mające zupełnie inną koncepcję tego, czym jest „uczciwa reklama”, „odpowiednia liczba reklam na stronie”, a także – „nieinwazyjna forma reklamy”. To właśnie te, bardzo niesprecyzowane terminologie sprawiają, że dziś dyskusja na temat reklam, adblocka i płacenia za treści najczęściej utyka w martwym punkcie i nikt nie jest w stanie dojść do żadnej konkluzji.

 

Czy warto włączyć Adblocka?

Po pierwsze – bezpieczeństwo. Reklamy bywają nie tylko irytujące i mało estetyczne — mogą też powodować zagrożenie dla bezpieczeństwa. Cyberprzestępcy opracowali technikę malvertising polegającą na wykorzystaniu sieci reklamowych do umieszczania w popularnych witrynach internetowych cyfrowych reklam, w których ukryte zostało złośliwe oprogramowanie. 

 

Po drugie: czytelność. To zaleta, o której nie sposób zapomnieć. Widok przejrzystych i przyjaznych stron potrafi wręcz uszczęśliwić. Dla niektórych już to może być wystarczającym powodem, by sięgnąć po blokadę reklam!

 

Po trzecie: szybkość działania stron www. Reklamy pochłaniają duże ilości danych. W niektórych witrynach z wiadomościami reklamy odpowiadają wręcz za połowę przesyłanych informacji! Z tego właśnie powodu może się czasem wydawać, że wyświetlenie strony trwa wyjątkowo długo. Mniejsza ilość danych oznacza szybsze wczytywanie stron — według niektórych źródeł nawet o 40%. Inni twierdzą, że można uzyskać nawet czterokrotne przyspieszenie. Bardzo podnosi to komfort przeglądania stron — podobnie jak zwiększenie czytelności.

Blokowanie reklam – czy da się to obejść ? Pomogliśmy rozwiać wątpliwości?