Wszystko o metadanych

Blog Wszystko o metadanych

Data

27 sierpnia 2019

Kategoria

Developer

Tagi

No, może nie wszystko, jeśli chcielibyśmy pisać o naprawdę wszystkim z tego zagadnienia, nie starczyłoby nam życia 🙂 W ujęciu IT oczywiście, metadane są opisem zawartości serwisu. Są one widoczne pod tytułami na stronie www. Wyszukiwarka Google podczas indeksowania stron www pobiera metadane strony i na ich podstawie klasyfikuje witryny na konkretne miejsca w wynikach wyszukiwania. Metadane są dla Google konieczne dla zinterpretowania treści witryny. Tworząc metadane administrator serwisu powinien zadbać o to, aby nie tylko były one absolutnie unikalne, ale również adekwatne do treści strony internetowej.

Optymalizacja strony jest bardzo istotna. Warto zacząć jednak od rzeczy prostych, które mogą przełożyć się na zwiększoną liczbę kliknięć w nasz wynik wyszukiwania. Takim elementem niewątpliwie są znaczniki meta. Często niedoceniane ile “dobrego” mogą wnieść w pozycjonowanie danej strony www, jeszcze częściej zapominane, jako element nieistotny dla samego procesu kodowania przez doświadczonych web developerów. Rozpoczynając działania SEO, ale także przygodę z marketingiem w wyszukiwarkach w ogóle, szybko pojawiają się dwie enigmatyczne kwestie: pozyskiwanie linków oraz optymalizacja strony. Jednak kwestią pozyskiwania linków warto zainteresować się po wykonaniu chociaż podstawowej optymalizacji strony.

Przede wszystkim warto zadbać o to, jak nasza strona będzie się prezentowała w wynikach wyszukiwania. Nic nam z tego, że treść na naszej stronie jest ciekawa i potencjalnie wyczerpująca zapytanie użytkownika, jeżeli nie zachęcimy go do kliknięcia w nasz wynik wyszukiwania. Na szczęście istnieje bardzo prosty mechanizm pozwalający wpływać na wyświetlanie naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Chodzi o tak zwane meta znaczniki, czyli elementy, które wstawia się w kodzie strony między oraz . Chodzi tu przede wszystkim o znaczniki tytułu meta oraz opisu meta.

Pamiętajmy, jeśli w opisie znajdują się frazy, którymi użytkownik posłużył się w zapytaniu, zostają one pogrubione i dodatkowo przyciągają uwagę, zachęcając do kliknięcia. Upewnij się, że w description zawarte zostały wszystkie słowa, dzięki którym chcemy trafić do potencjalnych klientów.

Wiedza, że metatag description nie jest brany pod uwagę w kwestiach ściśle związanych z pozycjonowaniem, może zniechęcać do tworzenia unikalnych opisów. Nie należy jednak zapominać, że ma on ogromny wpływ na sposób prezentacji witryny w wynikach wyszukiwania. Niejednokrotnie opis strony przyczyni się do pozyskania nowego użytkownika, który w przyszłości być może zamieni się w stałego klienta.