Na co komu Google Adwords?

Blog Na co komu Google Adwords?

Data

31 sierpnia 2018

Kategoria

Developer

Tagi

Każdy kto choć “liznął” tematu stron internetowych zetknął się, prędzej czy później z popularnymi adwordsami. Każdy jeden poradnik, tutorial będzie zachęcał do zainstalowania, wklejenia kodu Google Adwords do strony. Ale w jakim celu?

Przede wszystkim Google Analytics pozwala dokładnie śledzić zachowania klientów w witrynie, sprawdzić, jak trafili na stronę, ile czasu na niej spędzili, prześledzić ścieżkę nawigacji, jaką podążyli… Dzięki danym z GA możemy dowiedzieć się, co wzbudza największe zainteresowanie wśród potencjalnych odbiorców oraz poznać istotne informacje na ich temat.

Dzięki analizowaniu takich danych możemy dopasować ofertę do oczekiwań klientów. Dane demograficzne zbierane o użytkownikach odwiedzających naszą stronę sprawią, że lepiej poznamy swoich odbiorców i będziemy w stanie w efektywniejszy sposób promować swoje produkty – wybierając takie kanały i środki komunikacji, które przełożą się na wzrost ruchu oraz zaangażowania.

Zainstalowanie Google Adwords jest o tyle korzystne, że pomoże odnaleźć słabe punkty naszej witryny i je wyeliminować. Także badanie grupy docelowej może pokazać nam zupełnie nowe aspekty naszej działalności w sieci. Należy pamiętać, że klient internetowy to klient dynamiczny, eksplorujący internet przez minimum kilka godzin dziennie – warto zatem zadbać by w tym czasie miał szansę trafić na naszą ofertę.

Garść technicznych uwag:

1. Warto najpierw sprawdzić czy nasza witryna nie ma już zainstalowanego skryptu Google Adwords. Może się tak zdarzyć gdy naszą stronę tworzyła inna agencja interaktywna i w ramach oferty takowy kod już wkleiła. Należy wówczas skontaktować się z programistą, który naszą witrynę kodował w celu uzyskania danych dostępowych do panelu administracyjnego.

2. Po zalogowaniu ważne jest by umieścić kod do śledzenia w kodzie strony www. Google wygeneruje kod – identyfikator śledzenia – kod rozpoczynający się literami UA z ciągiem cyfr – oraz globalny tag witryny. Aby Google Analytics mógł zbierać dane z witryny, kod ten powinien być umieszczony w kodzie źródłowym twojej witryny.