Google Search Console

Blog Google Search Console

Data

14 maja 2018

Kategoria

Developer

Tagi

Tworzenie stron internetowych wbrew pozorom nie jest to tajemna wiedza, dana tylko nielicznym (b膮d藕 zdesperowanym no-life鈥檕m 馃槈 ) Tak naprawd臋 w ka偶dej, ale to ka偶dej witrynie, umieszczonej w sieci da si臋 zajrze膰 w 藕r贸d艂owy kod, wcale nie uskuteczniaj膮c magii 馃檪

W codziennej pracy ze stronami www mo偶e nam pom贸c wiele narz臋dzi o r贸偶nym poziomie skomplikowania. Zanim jednak zainwestujemy w p艂atne rozwi膮zania czy si臋gniemy po z艂o偶one systemy, wykorzystajmy maksymalnie mo偶liwo艣ci podstawowych, 艂atwo dost臋pnych narz臋dzi. Obowi膮zkowym punktem na li艣cie ka偶dego webmastera czy osoby odpowiedzialnej za marketing strony internetowej jest Google Search Console. W艣r贸d wielu mo偶liwo艣ci tego darmowego pakietu narz臋dzi s膮: mo偶liwo艣膰 monitorowania b艂臋d贸w strony, analiza link贸w oraz analiza s艂贸w kluczowych.

Po pierwsze system GSC zosta艂 stworzony, aby u艂atwi膰 zarz膮dzanie stron膮 i kontrolowa膰 jej problemy. Google chcia艂by posiada膰 jak najwi臋cej cennych danych dla swoich u偶ytkownik贸w. Je艣li strona nie dzia艂a i zamiast cennej tre艣ci zwraca b艂臋dy, wymaga szybkiej interwencji webmastera. Roboty Google odwiedzaj膮 strony internetowe bardzo cz臋sto i s膮 w stanie wykry膰 b艂臋dy, na kt贸re trudno wpa艣膰, u偶ywaj膮c strony na co dzie艅.

Po drugie, Dane z Google Search Console s膮 cz臋sto analizowane przez inne narz臋dzia do okre艣lania profilu link贸w oraz tzw. toksycznych link贸w, czyli tych, kt贸re mog膮 nam teoretycznie bardziej zaszkodzi膰, ni偶 pom贸c. Alternatyw膮 w tym przypadku s膮 p艂atne narz臋dzia, takie jak Majestic.com, jednak dobry specjalista SEO zawsze poleci skorzysta膰 r贸wnie偶 z link贸w z GSC. W raporcie Ruch zwi膮zany z wyszukiwaniem > Linki do Twojej witryny znajdziemy najbogatsze 藕r贸d艂a link贸w (domeny) oraz te tre艣ci, kt贸re s膮 najcz臋艣ciej podlinkowane. Najwa偶niejsze s膮 listy przyk艂adowych link贸w, kt贸re w wielu przypadkach liczy si臋 w tysi膮cach.

Po trzecie, W menu Ruch zwi膮zany z wyszukiwaniem > Analityka wyszukiwania znajdziemy wiele s艂贸w kluczowych, kt贸re powoduj膮, 偶e nasza strona pojawia si臋 w Google. Poza nimi odkryjemy 艣redni膮 pozycj臋, liczb臋 klikni臋膰 i wy艣wietle艅, a tym samym klikalno艣膰. Ten raport to kopalnia wiedzy o aktualnym stanie naszej obecno艣ci w Google, ale nie tylko. Na podstawie tych danych mo偶emy szybko odszuka膰 wa偶ne dla nas s艂owa, by u偶y膰 ich w kampaniach AdWords. Dodatkowo szukanie s艂贸w wa偶nych, ale znajduj膮cych si臋 na pozycjach 11 鈥 20 to typowa metoda na podnoszenie ruchu.