Dlaczego warto mierzyć ruch na swojej stronie?
Niemożliwe jest prowadzenie nowoczesnego marketingu bez podglądania jego wpływu na ruch oraz zachowanie użytkowników. Dlatego też wprowadzenie kodu do śledzenia, nie jest fanaberią, a koniecznością w dzisiejszym świecie. Warto nad tą kwestią poświęcić więcej czasu i nauczyć się rozumieć i odczytywać dane, jakie będą pokazywały nam konsole monitorujące – to da nam pełny obraz ruchu na naszej stronie www.
Chcąc skutecznie promować swoją stronę internetową nie wystarczy zadbać o odpowiednie SEO oraz jej promocję. Nie dlatego, że działania te będą nieskuteczne, a dlatego, że nie będziemy w stanie stwierdzić czy działają.
Ruch w Google Analytics możemy badać poprzez ogromną liczbę widoków oraz raportów. Raporty jakie możemy przygotować mogą nam odpowiedzieć na pytania:
– Który kanał pozyskiwania ruchu jest najbardziej dochodowy?
– O jakiej porze dnia użytkownicy są najaktywniejsi na stronie?
– Czy działania agencji SEO przełożyły się na zwiększenie ruchu z kanału organic?
– Czy marża ze sprzedaży pokrywa się z wydatkami przeznaczonymi na reklamę?
– Czy moi użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych?
Badanie użytkowników można wykonać z pomocą tzw. map cieplnych (heat map), które pokazują jak badana grupa użytkowników korzysta ze strony. Chodzi tu o wykonane akcje, takie jak kliknięcie, przewinięcie czy czas spędzony na stronie. Badania takie pozwalają usprawnić stronę i zwiększyć do maksimum możliwość konwersji. Tego typu usługę prowadzą narzędzia takie jak CrazyEgg, HotJar, ale także Yandex Metrica – rosyjskie narzędzie do mierzenia ruchu na stronie.
Warto zainteresować się także poczynaniami konkurencji. Do tego celu na polskim rynku świetnie sprawdza się narzędzie SEMSTORM. Pozwala ono monitorować naszą stronę w wynikach wyszukiwania bądź też dowolną inną, w tym konkurencji. Otrzymamy także przybliżoną wartość ruchu, jaką generuje podglądana strona.
Podsumowując – monitorowanie strony pomaga w realizacji celów oraz utrzymywaniu prawidłowego kierunku rozwoju naszej strony internetowej. Pozwala też zawczasu wystrzec się wszelkiego rodzaju problemów związanych z bezpieczeństwem, tak przez hackerów, jak i z powodu niedozwolonych technik promocji strony.