Dlaczego warto mierzyć ruch na swojej stronie?

Blog Dlaczego warto mierzyć ruch na swojej stronie?

Data

18 października 2018

Kategoria

Developer

Tagi

Niemożliwe jest prowadzenie nowoczesnego marketingu bez podglądania jego wpływu na ruch oraz zachowanie użytkowników. Dlatego też wprowadzenie kodu do śledzenia, nie jest fanaberią, a koniecznością w dzisiejszym świecie. Warto nad tą kwestią poświęcić więcej czasu i nauczyć się rozumieć i odczytywać dane, jakie będą pokazywały nam konsole monitorujące – to da nam pełny obraz ruchu na naszej stronie www.

Chcąc skutecznie promować swoją stronę internetową nie wystarczy zadbać o odpowiednie SEO oraz jej promocję. Nie dlatego, że działania te będą nieskuteczne, a dlatego, że nie będziemy w stanie stwierdzić czy działają.

Ruch w Google Analytics możemy badać poprzez ogromną liczbę widoków oraz raportów. Raporty jakie możemy przygotować mogą nam odpowiedzieć na pytania:

– Który kanał pozyskiwania ruchu jest najbardziej dochodowy?
– O jakiej porze dnia użytkownicy są najaktywniejsi na stronie?

– Czy działania agencji SEO przełożyły się na zwiększenie ruchu z kanału organic?
– Czy marża ze sprzedaży pokrywa się z wydatkami przeznaczonymi na reklamę?
– Czy moi użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych?

Badanie użytkowników można wykonać z pomocą tzw. map cieplnych (heat map), które pokazują jak badana grupa użytkowników korzysta ze strony. Chodzi tu o wykonane akcje, takie jak kliknięcie, przewinięcie czy czas spędzony na stronie. Badania takie pozwalają usprawnić stronę i zwiększyć do maksimum możliwość konwersji. Tego typu usługę prowadzą narzędzia takie jak CrazyEgg, HotJar, ale także Yandex Metrica – rosyjskie narzędzie do mierzenia ruchu na stronie.

Warto zainteresować się także poczynaniami konkurencji. Do tego celu na polskim rynku świetnie sprawdza się narzędzie SEMSTORM. Pozwala ono monitorować naszą stronę w wynikach wyszukiwania bądź też dowolną inną, w tym konkurencji. Otrzymamy także przybliżoną wartość ruchu, jaką generuje podglądana strona.

Podsumowując – monitorowanie strony pomaga w realizacji celów oraz utrzymywaniu prawidłowego kierunku rozwoju naszej strony internetowej. Pozwala też zawczasu wystrzec się wszelkiego rodzaju problemów związanych z bezpieczeństwem, tak przez hackerów, jak i z powodu niedozwolonych technik promocji strony.