Brak produktów w sklepie online, a optymalizacja strony

Blog Brak produktów w sklepie online, a optymalizacja strony

Data

27 lipca 2018

Kategoria

Developer

Tagi

,

Rotacja asortymentu to normalne zjawisko w sklepach internetowych. Nowe produkty zastępują przestarzałe modele lub słabo sprzedający się towar, zdarzają się także chwilowe braki magazynowe.
Jak Internet długi i szeroki, każdy z nas zna sytuację, w której interesujący go produkt w sklepie internetowym, widnieje w ofercie, ale fizycznie nie ma go na stanie. Bywa to frustrujące i zabiera czas, jednak właściciele takich sklepów powinni zająć się nieaktualną podstroną produktową, aby nie wprowadzać w błąd klientów i nie zaprzepaścić efektów wypracowanych w procesie pozycjonowania.

Przy czasowym braku asortymentu, np z powodu opóźnień w dostawie, przez producenta lub dostawcę, lub w przypadku towarów sezonowych, podstronę z danym produktem należy pozostawić w strukturze serwisu, by była widoczna dla robotów przeglądarek i możliwa do zaindeksowania.
Dobra praktyką jest także, by kartę z niedostępnym produktem usunąć z linkowania wewnętrznego oraz menu strony internetowej, by potencjalny klient nie mógł do niej trafić, przeklikując taki sklep.

No dobrze, ale co z użytkownikami, którzy wejdą w taki produkt z wyników wyszukiwania lub z buttonów promocyjnych, przycisków call to action? Taki klient powinien być na wstępie, od razu poinformowany o: chwilowym braku towaru w magazynie, planowanej dacie dostawy, produktach podobny, lub o możliwości otrzymania mailowego powiadomienia, kiedy tylko dany produkt pojawi się na stanie sklepu.
By nie tworzyć niezręcznych sytuacji dobrze jest w ogóle na takim produkcie usunąć możliwość dodania takiego produktu do koszyka – to dobitnie pokaże, że takowego asortymentu w tej chwili nie ma w ofercie.

Jest to korzystne rozwiązanie, pokazujące klientom kilka ważnych aspektów:

– po pierwsze, że nasz sklep online nie jest martwy – kontrolujemy na bieżąco stany magazynowe oraz to co się dzieje na witrynie;
– Utrzymujemy widoczność produktów w wynikach wyszukiwania
– Pozyskujemy realny ruch z wyszukiwania
– Ważne: w przypadku ponownej sprzedaży niedostępnego produktu, nie ma potrzeby od nowa zaczynać procesu pozycjonowania
– zachęcamy klientów do skorzystania z oferty podobnego asortymentu, który sprzedajemy i który jest akurat dostępny.